Blogger tarafından desteklenmektedir.

Tarafını seç: Likit fondöten vs Stick fondöten

by - 12:14


Makyaj denildiği zaman fondötenler önem sırasında başta geliyor. Tüm yüze uygulandığından rengi, yapısı, kalıcılığı gibi pek çok detayı düşünmemiz gerekiyor. Özellikle cilt türünün önemli olduğu ve sağlık konusunun dikkate alınması oldukça önem taşıyor.

Fondöten türlerine göz attığımızda ise likit ve stick iki tür karşımıza çıkıyor. Stick fondöten için porselen makyaj için idealdir görüşü günlük kullanımda tercihler arasına bu ürünü sokmuyor. Likit fondötenlere baktığımızda ise yine yapısı itibari ile yoğun olanlar daha ağır, özel gün makyajlarında tercih edilebiliyor.  İçeriğinde çeşitli besleyicilerin bulunduğu ve sadece renk eşitlemek için ince yapıda olan fondötenler ise günlük makyajın vazgeçilmezleri arasına giriyor. Burada tabi ki sizin makyaj alışkanlıklarınızda oldukça önemli. İlk olarak cilt tipi, makyaj türlerine göre alternatiflere göz attıktan sonra stick ve likit fondöten karşılaştırmasını yapacağız. 

Alternatifi bol "likit fondötenler"

Likit fondötenler yapıları gereği eşit dağılması oldukça zor ve zahmetli bir fondöten türüdür. Cilt rengine göre seçim yapmak ise likit olanlarda biraz daha meşakkatli bir durum. Burada önemli bir noktada hangi bölgeye deneyip fondöten aldığınız oluyor. Boyun bölgesinin en doğru sonucu vereceğini bir yere not edin. Spot ışıklarla bezeli kozmetik mağazalarında aldanmanın önüne geçmek için ise bir tester isteyip hem cilt tipinize nasıl duracağını hem de cildinizin nasıl reaksiyon vereceğini test edebilirsiniz.

Likit fondöten de bir diğer dikkat edilmesi gereken nokta ise cilt tipiniz. Yağlı veya karma ciltler için mat fondötenleri seçin. Yağ bazlı olanlar yağlı ciltlerde bir süre sonra parlamaya yol açacaktır. Kuru ciltler için ise yağlı veya su bazlı olan fondötenler uygun olacaktır.

Likit fondötenler arasında yer alan bir diğer alt bölümde BB kremler karşımıza çıkıyor. Nemlendirici özelliği taşıyan, besleyen ve cilt rengini eşitlemek adına yola çıkan BB kremleri kullananların çoğu şikayetçi oluyor. Akne ve sivilceye yol açan BB kremler yerini bu sıralar CC kremlere bıraktı. Bu türlerin ise amacı tamamen cilt renginizi eşitlemek ve doğal görünüm vermek.

Ben Garnier markasının en açık tonda olan BB kreminin yağlı ve karma ciltler için olanını kullandım. En açık tonu dahi bende en az iki ton koyu durdu. Bu yüzden açık tenliler bu konuda oldukça şansızlar.

Likit fondöten uygularken dikkat etmeniz gereken noktalar ise;

  • Öncelikle temiz bir zemin hazırlamanız gerekiyor. Bunun yolu da cildinizi iyice yıkayarak temizlemekten geçiyor. 
  • İkinci adımda ise nemlendirici veya makyaj bazı sürmeniz hem makyajın kalıcılığı hemde cildinizin sağlığı açısından büyük önem taşıyor. 
  • Ardından cilt renginizdeki veya isteğinize göre bir ton koyu fondöteninizi ıslak bir sünger veya parmaklarınızla boyundan alına doğru sürmeniz gerekiyor.
  • Cildinize fondöteninizi eşit dağıtmak ise oldukça önemli bir detay. Boyun ve saç diplerinize ise ekstra dikkat edip eşit miktarda uygulamanız ise son dokunuşları oluşturuyor. 
Gece makyajının yıldız parçası: Stick fondöten 

Stick fondötenler denildiğinde akla porselen makyaj geliyor. Yoğun ve likit fondötene göre daha yüzde ağırlaşan yapısı yönüyle kusursuz ve tabak gibi görünümü sağlıyor. Bu yüzden bu tür fondötenler günlük makyajda pek tercih edilmiyor. Stick fondötenler eşit dağılma konusunda ise likit fondötene göre daha hızlı sonuç veriyor. Fırça darbeleri ile mat ve akışkan olmayışları yönüyle dağılımı oldukça pratik oluyor.

Cilt tipiniz kuru ise stick fondötenler sizin yüzünüzü oldukça kurutacak ve rahatsız edecektir. Bunu önlemek adına nemlendirici veya baz sürüp cildinizi hazırlamanız ekstra önem taşıyor. Özel bir davette kullanacağınız bu tür fondötenler gündelik hayatta kusursuz görünümü tercih edenler için yine ideal seçim olacaktır. Bunun dışında hafif makyajdan yana tercihini kullananlar için renk eşitleyici daha hafif yapıya sahip ürünler tercih etmelisiniz.

Ben neler kullandım?

Ben bir dönem fondöteni neredeyse hiç kullanmıyordum. Oldukça akne ve sivilceye yatkın olan karma cilt yapısına sahibim. Cilt sorunlarım oluşmaya başlayınca ilk olarak fondötenimi sabitlemem ve seçici olmam gerektiğine karar verdim. Bu yolda doğru olanı bulmak ise oldukça zor bir durum oldu. Hatta hala daha tam "İşte bu!" diyebileceğim bir fondöten ile tanışmadım. Likit, stick, BB krem gibi pek çok türü ve aslında pek çok markayı da denedim.  Maybeline Lasting performance fondöten ten rengime göre oldukça koyu olduğundan fazla kullanamadım. O dönemde sivilce problemim ile en doğru olanı aramaya koyulmuştum fakat ilk denemem hayli hüsranla sonuçlandı. Ardından BB kreme dair yapılan ilk olumlu yorumlara denk gelecek olmalıyım ki gidip onu aldım ve denedim. Herkes gibi cilt sorunlarım arttı. Ten rengime ise en açığı bile açık kaldı. Bir süre sonra ise Maybelline markasının Fit me serisinin 110 numaralı olanını denedim. Pudralı yapısı ve yüzümde kaskatı kalıp dağılmaması sonucu pek memnun kalmadım. Ten rengim ise bu serinin 110 ile 120 numaralı olanlarının arasında kalıyordu. Bu yüzden 110 bana ton olarak çok açık geldi. En son Golden Rose stick fondöten ve Max Factor Face Finity ile tanıştım. Onları ise şimdilerde deniyorum. Stick fondötenin kapatıcılığı ve yapısından oldukça memnunum ve elim başka bir cilt ürününe gitmiyor. Tek sorun ise ciltte fazla durduklarında ağırlaşması oluyor. Bunun için cildinize ilk olarak nemlendirici sürmeyi unutmayın derim. Ve elinizde eğer imkan varsa silip makyajınızı tazeleyin.

Sonuna kadar okuduğunuz için teşekkürler. Yeni yazılarda görüşmek üzere. Sevgiler.
Zeynep Yağmur ÖNCEL

You May Also Like

2 yorum

  1. Stick fondötenler yüzü çok ağırlaştırıyor ama kapatıcılıkları harika gerçekten

    YanıtlaSil
  2. Bb kremler çok yağlı ve sivilce çıkarıyor ya haklısın

    YanıtlaSil

Instagram